اختراع این مخزن به عنوان جایگزینی برای مخازن فلزی فعلی که به دلیل خاصیت خورندگی سیالات حفاری، نیازمند تعمیرات مداوم، زنگ زدایی و رنگ آمیزی های مکرر هستند، ارائه شده است. مخازن فلزی کنونی، علاوه بر هزینه های بالا در ساخت، به دلیل خوردگی مداوم نیازمند تعمیر و نگهداری مکرر می باشند و مشکلاتی از جمله دشواری نصب روی بسترهای غیر بتنی، عدم تخلیه کامل سیال و موانع زیست محیطی را به همراه دارند. مخزن طراحی شده در این پروژه شامل یک ساختار بیرونی مقاوم، لایه داخلی پلی اتیلن برای مقاومت در برابر خوردگی، و لایه پلی استر است. شبیه سازی های انجام شده نشان دهنده توزیع تنش و کرنش در سازه مخزن در شرایط مختلف عملیاتی است. همچنين رفتار پلاستيك لايه ى پلى استر و پلى اتيلن براى نرم افزار تعريف شده است و تمام اتصالات شامل فلنج و پيچ و مهره مورد بررسى دقيق قرار گرفت و استخراج ضريب اطمينان براى تمام اجزاى آن انجام پذيرفت.اين شبيه سازى از نوع FSI (برهم كنش ميان سيال و جامد) به روش SMM و حل عددى ALE انجام شده است.